Nižšie je v skratke popísaných niekoľko dôležitých zásad, ktoré nesmú byť zanedbané pri výmene turbodúchadla pre vozidlá s motorizáciou 1,6HDi.
Dodržanie tohto postupu je požadované kvôli prípadným reklamáciám turbodúchadla, pretože tieto typy motorov sú veľmi náchylné k poruche olejového čerpadla, zaneseniu sitiek v prietokových skrutkách a zaneseniu olejových rúrok. Porucha turbodúchadla sa potom javí ako chyba pri repasovaní, ale bohužiaľ po kontrole turbodúchadla ľahko zistíme, že turbodúchadlo bolo v poriadku a neboli vykonané nižšie špecifikované úkony.
1. Demontáž a dôkladné vyčistenie olejovej rúrky pre prívod oleja do turbodúchadla, vzhľad rúrky je vyobrazený nižšie na obr. 1
Prietokové skrutky, keď jeden obsahuje sitko, ktoré sa zanáša nečistotami, a to následne bráni správnemu mazaniu turbodúchadla.
2. Povinná demontáž olejovej vane a výmena sitka v nasávaní olejového čerpadla – dôvodom je aj pri čiastočnom zanesení sitka nedostatočné množstvo nasávaného oleja.
3. Dôkladné vyčistenie olejovej vane
Ako je vidieť na obrázku, vypúšťanie oleja je celkom zle vyriešené – výpustné miesto nie je najnižším bodom celé olejové vane a teda niektoré nečistoty zostávajú aj napriek vypusteniu všetkého oleja stále vo vnútri.
4. Dôkladné vyčistenie olejového chladiča – slúži aj na kontrolu množstva nečistôt v celej olejovej sústave.
5. Kontrola oleja po montáži turbodúchadla – nutné vykonať skúšku prietoku oleja turbodúchadlom, čo sa dá jednoducho zmeraním množstva oleja, ktoré pretečie turbodúchadlom za 1 minútu chodu – minimum je 300 ml oleja.
6. Výmena oleja je potrebná po 10 tisícoch najazdených kilometrov, aj keď výrobca uvádza inú hodnotu.
Dodržanie týchto bodov a bodov, ktoré obsahuje ďalej záručný list, Vám zaručí správnu funkciu a bezproblémový chod turbodúchadla.
Celý text si můžete stáhnout ve formě PDF.