• Blog
  • Identifikácia vstreku

Identifikácia vstreku

Výrobcov vstrekov je niekoľko, každý má svoje originálne značenie a svoj špecifický formát a umiestnenie katalógového čísla. Nižšie je uvedených niekoľko príkladov štítkov najznámejších výrobcov vstrekov a združených vstrekovačov.


Najčastejšie používaným je vstrekovač od výrobcu BOSCH - vstrek typu solenoid a združený vstrekovač. Typ solenoid (obr. 1) je štandardný vstrek používaný pre systémy common rail 1., 2., 3., a 4. generácie, je elektronicky riadený, a najčastejšie sa používal vo vozidlách Mercedes, BMW, Iveco, Peugeot, Citroen. Naopak vo vozidlách VW bol využívaný minimálne, namiesto neho sa používal vstrekovač združený (PD) (obr. 2).

 Obr. 1
Obr. 2

Ďalším typom vstrekovača BOSCH je typ piezo (obr. 3).

Obr. 3

U vstrekovačov typu BOSCH je možné prečítať identifikačné číslo bez nutnosti ich demontáže z motora.



Idenfikácia toho vstreku je tiež možná z plastu vo vrchnej časti vstreku. Siemens VDO novo nájdete pod označením CONTINENTAL. Číselné značenie má 10 miest, napr. 9646 988 580.

Tieto piezoelektrické vstreky nie je možné vždy repasovať, kvôli dostupnosti dielov. Je možná iba kontrola. Tlak piezoelektrického vstreku môže byť až 2 000 bar a môže pracovať až 5× počas jedného cyklu, čo zaistí lepšie spaľovanie paliva, tichší chod, nižšie emisie av neposlednom rade aj vyšší výkon.

Vstreky DENSO nie je možné identifikovať bez toho, aby sa vstrek demontoval z motora. Identifikačné číslo je umiestnené cca v polovici vstreku. Obvyklé značenie je vo formáte xxAxx, prípadne 2 × 6 číslic vo formáte xxxxxx – xxxxxx, kde „X“ predstavuje číslo a A značí písmeno.

Vstreky DELPHI nie je možné identifikovať bez toho, aby sa vstrek demontoval z motora. Identifikačné číslo je umiestnené cca v polovici vstreka. Obvyklé značenie vstreku je EJBRxxxxxx, prípadne EJDRxxxxxx, kde X predstavuje číslo.

Celý text si môžete stiahnuť vo forme PDF.